Inleiding

Dienstverleningsovereenkomsten (DVO's)

In 2020 is door middel van de dienstverleningsovereenkomsten (DVO’s) uitvoering gegeven aan de activiteiten voor de DUO-gemeenten. Onderstaand in het kort een opsomming van de belangrijkste zaken die gerealiseerd zijn in 2020:

  • De ontwikkeling van het collegiale directie managementteam en de versterking van de samenwerking binnen de DUO-organisatie. Ook zijn de rollen en verantwoordelijkheden van de diverse gremia uitgewerkt en vastgelegd waarmee een goede basis gelegd is voor een duurzame en goede samenwerking.

  • Er is een nieuw VIC team gevormd, hiermee is de kwaliteit sterk verbeterd ten opzichte van 2019. Ook is, met behulp van de VIC medewerkers, voorgang geboekt met het door de proceseigenaar (her)(be)schrijven van de meeste processen.

  • In 2020 is een duidelijke scheiding aangebracht tussen de "Chief Information Security Officer" en "de Functionaris Gegevensbescherming". Tevens is dit jaar het algemene beleid voor de informatieveiligheid geactualiseerd. Daarnaast is een begin gemaakt met het op grond van de regelgeving (baseline informatiebeveiliging Overheid) in de lijn beleggen van de informatieveiligheid.

  • Bij het team P&O heeft een transitie plaatsgevonden. Die is eind 2019 in gang gezet en in 2020 bestuurlijk afgehecht, waarna er uitvoering is gegeven aan de opgaven uit het transitieplan.

  • Er is P&C-tool ingericht voor de vier organisaties. Op deze wijze kan het P&C-proces verder gedigitaliseerd worden. Daarnaast is het project om de nieuwe salarisadministratie in te richten succesvol afgerond.

  • Er is een communicatievisie ontwikkeld samen met de DUO-gemeenten.

  • De oude thuiswerkomgeving is vernieuwd tot een full-desktop en in verband met Corona opgeschaald naar een piekbelasting van circa 350 gelijktijdige gebruikers (was daarvóór ca. 50).

  • Er is een ENSIA-evaluatie (verantwoording informatieveiligheid) met goed gevolg afgerond.

  • In 2020 zijn een aantal aanbestedingen van diverse automatiseringspakketten afgerond waaronder de BAG-applicatie.

  • De nota "Doorontwikkeling van het Sociaal Domein" is afgerond en goedgekeurd door de DUO-gemeenten Uithoorn en Ouder-Amstel.

Corona

Naast de uitvoering van de afgesproken taken vanuit de DVO's heeft Corona een forse impact gehad op de bedrijfsvoering van de Duo+ in 2020. Er is veel tijd en kosten besteed aan crisisbeheersing waaronder:

  • De inzet van een bestuursadviseur ter ondersteuning van de Organisatie (de kosten zijn opgevangen binnen de Organisatie);

  • De aanschaf van licenties voor de thuiswerkomgeving en het verbeteren van de thuiswerkomgeving en de extra aanschaf van werkplekapparatuur;

  • De uitvoering van de Tozo-regeling binnen het Sociaal Domein;

  • Het opvangen van klantvragen bij het KCC/burgerzaken;

  • Extra inzet met betrekking tot de handhaving (naleven Corona maatregelen verkeer en horeca), verkeersregels en extra toezicht.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf