Integrale advisering

Vragen van burgers, bedrijven, bezoekers dienen beter vertaald binnen dienstverleningsvisies en naar te leveren producten en diensten. De integraliteit dient te worden versterkt tussen enerzijds diensten en producten die extern geleverd worden (aan burgers, bedrijven, bezoekers) en anderzijds diensten en producten die binnen de Duo-organisaties geleverd worden. Belangrijk hiertoe is te investeren in een cultuur van samenwerken. Dit wordt enerzijds gevoed vanuit houding en gedrag en anderzijds vanuit de organisatiestructuur (zoals helderheid in rollen, verantwoordelijkheden, werkafspraken).

Concreet levert dit op:

  • Integraliteit in de gehele dienstverleningsketen; we werken vanuit nevengeschiktheid in het realiseren van de dienstverlening;

  • Cultuur van samenwerken in en tussen alle schakels van de keten;

  • Logische keten voor het geheel van de dienstverlening;

  • Een stevig fundament vanuit de afdeling Bedrijfsvoering binnen Duo+;

  • Rollen, taken en verantwoordelijkheden zijn duidelijk;

  • Houding en gedrag worden leidend voor de veranderkracht en vormen daarmee ook de basis voor toekomstige verandering.

Wat het programma Integrale Dienstverlening niet tot doel heeft:

  • Focus op nog meer dienstverlening;

  • Harmonisatie van processen.

Het programma Integrale Dienstverlening moet resulteren in een sterk verstevigde integraliteit op alle lagen binnen de DUO-samenwerking en binnen de organisatie Duo+. Hiertoe omvat het programma enerzijds de ‘harde kant’ van structuur en organiseren en anderzijds de zachte kant rondom zogeheten soft skills (houding en gedrag). 

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf