Interne Dienstverlening
Kansen die zich hebben voorgedaan in relatie tot de 3 K's Kwaliteit
Nieuwe Servicedeskapplicatie
De applicatie Zendesk is in 2020 vervangen door Topdesk. Met deze wijziging is het de totale dienstverlening professioneler ingericht. Klanten kunnen zelf meldingen aanmaken, meteen de juiste informatie vinden die zij nodig hebben en het systeem zelf biedt meer mogelijkheden op het gebied van praktische inrichting van de backoffice. Bovendien is het in Topdesk wel mogelijk geworden een centrale CMDB te beheren, panden in beeld te krijgen en rapportages te genereren die tevens voor het dashboard werk kunnen worden ingezet.
Kansen die zich hebben voorgedaan in relatie tot de 3 K's Kwetsbaarheid
Start IBT
In 2020 kwam de provincie met een niet heel positief rapport over het zaakgericht werken in onze vier organisaties en het daardoor niet op orde zijnde digitale archief. In het kader van Interbestuurlijk toezicht is in 2020 een rapport en plan van aanpak gemaakt, hetgeen kansen biedt om deze kwetsbare situatie op te kunnen vangen. De uitvoering vindt plaats in 2021 en verder, en zal elke afdeling en medewerker raken, dit rapport en de voorbereiding van het project hebben echter wel een deur geopend naar minder kwetsbaarheid.
Versteviging archief en uitbreiding postintake
Eén van de belangrijke aanbevelingen van de provincie in het kader van het IBT op archief was dat het cluster Postintake en Archief uitgebreid en verstevigd moest worden. Dit ter voorkoming van verdere achterstanden en ter ondersteuning van het professionaliseren van beide vakgebieden. Deze uitbreiding en versteviging van het cluster hebben inmiddels plaatsgevonden en geeft het team de nodige boost om in de komende jaren alle werkzaamheden te kunnen opvangen.
Kansen die zich hebben voorgedaan in relatie tot de 3 K's Kosten
Bezuiniging kantoorartikelen versus Coronakosten
In 2019 en 2020 is actief gestart met het bezuinigen op de inkoop van kantoorartikelen. Door deze grotendeels te centraliseren en een beperktere basisvoorraad als standaard te hanteren, is een behoorlijke bezuiniging gerealiseerd. Mede uiteraard door de digitalisering van onze werkprocessen. Deze bezuiniging is bewust in 2020 niet als bezuiniging opgevoerd maar ingezet om de enorme toename van corona-inkoopkosten voor desinfectiemateriaal op te kunnen vangen.