Slimmer Verbinden

Het programma Slimmer Verbinden verandert langzamerhand van sturing naar rapportage. Het Directieberaad heeft dan ook in december jongstleden besloten om de kwartaalrapportages voortaan alleen te behandelen in het “Directie management team overleg” van Duo+. Alleen bij grotere knelpunten wordt het Directieberaad betrokken. Een aantal projecten lopen af, een aantal ondervinden vertraging door de Covid-maatregelen zoals het “Testen en plannen van de uitwijk” van de servers en nog wat “Harmony restpunten”, ontmanteling datacenters. Ook zijn er nog wel wat technische problemen met koppelingen (Bag met iBurgerzaken), door een nieuwe release van InProcess wordt verwacht dat andere koppelingsproblemen zijn opgelost.

De reserve van Slimmer Verbinden staat per 1-1-2021 op € 432K, als we daar de restant budgetten vanaf trekken resteert er een reserve van € 275K. Het Directieberaad heeft op 9 december 2020 besloten het saldo van de reserve Slimmer Verbinden beschikbaar te houden voor het project “Interventies gericht op het bevorderen van integraliteit in dienstverlening en de samenwerking”. De gewijzigde aanwending zal tevens bij de 1e voortgangsrapportage van 2021 aan het bestuur worden voorgelegd.

Kansen die zich hebben voorgedaan in relatie tot de 3 K’s Kwaliteit

Koppelingen met i-Burgerzaken

Naast de eerder genoemde koppeling die nog niet werkt, zijn er diverse koppelingen met externe systemen die inmiddels wel werken en zorgen voor adequate data uitwisseling. De Suite voor Sociaal domein is volop in gebruik en (werk)processen zijn en worden nog steeds ingericht. Het project Monitoring en Sturing vordert gestaag en levert steeds meer informatie voor de managers op. De websites van de gemeenten zijn het afgelopen jaar eenduidig en verbeterd ingericht naar de nieuwe richtlijnen, er vindt nog een laatste kwaliteitstoets plaats.

Kansen die zich hebben voorgedaan in relatie tot de 3 K's Kwetsbaarheid

Nu steeds meer (software)systemen voor de Duo organisaties zijn of worden ingericht neemt de kwetsbaarheid af. Er is meer gedeelde kennis en er zijn minder systemen te onderhouden.

Kansen die zich hebben voorgedaan in relatie tot de 3 K's Kosten

De projecten blijven vrijwel binnen het budget. Als er extra kosten zijn heeft dat betrekking op nadere eisen of zaken die bij nader inzien toch nodig zijn. Die kosten worden inmiddels door de Duo gemeenten gedragen. Door het gebruik van steeds minder applicaties en betere applicaties nemen de kosten voor het beheer af.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf