Inrichting en Beheer
Verbinding teams
In 2020 is samen met het team Dagelijks Onderhoud gewerkt aan de verbetering van de "verbinding" tussen de 2 teams. Door de Corona pandemie is niet de voortgang gemaakt die vooraf gepland was. Wel zijn er vorderingen gemaakt in het verbeteren van processen in de voorbereidingen van werken, die in 2021 een vervolg krijgen. Daarnaast zijn er kwaliteitsverbeteringen in processen doorgevoerd in het kader van de rechtmatigheid, denk hierbij aan huur/pacht, inkoop en aanbesteding.
Kwetsbaarheid
In het afgelopen jaar is de rafelrand Verkeer opgelost en zijn we op dit vlak voltallig. Wel zijn er 2 vacatures zeer moeilijk in te vullen en komt de dienstverlening in gevaar. Enkele vacatures staan nog open die heel moeizaam of nog niet zijn in te vullen. Diverse pogingen zijn hiervoor inmiddels ondernomen. De juiste dienstverlening kan hier in gedrang komen. Door middel van inhuur wordt een deel van de benodigde capaciteit ingevuld.
Kwetsbaarheid van eenpitsfuncties, met name asset gebouwenbeheer en grondstoffen, blijft een aandachtspunt binnen Inrichting en Beheer. In 2020 zijn we daar onder andere tegen aan gelopen door een tijdelijk uitval door medische oorzaak.
In 2020 is de programmamanager Assetbeheer voor een langer periode gedetacheerd bij de gemeente Ouder-Amstel als waarnemend afdelingshoofd Ruimte. Door middel van inhuur is deze positie ingevuld.
Personeel
Door het niet of zeer moeilijk in te kunnen vullen van openstaande vacatures is er een positief resultaat betreffende het Personeelsbudget van het team Inrichting en Beheer. door de Corona pandemie zijn diverse geplande opleidingen c.a. niet door kunnen gaan en is de "verbindingsdag" tussen de teams Dagelijks Onderhoud en Inrichting en Beheer niet doorgegaan.